Cztery zespoły, które jeszcze przygotowują swoje nowe bolidy przed sezonem 2009, w Jerez ponownie miały udany dzień testowy. Jenson Button po jednodniowej przerwie w dominacji na torze zespołu Brawn GP powrócił na pierwsze miejsce w tabeli z wynikami, uzyskując czas poniżej 1 minuty i 18 sekund.
Wynik Brytyjczyka, 1:17,844 jest blisko czasu uzyskanego na początku lutego przez zespół Toro Rosso, który wtedy jeździł ubiegłoroczną wersją bolidu STR3.Bliski złamania granicy 1 minuty i 18 sekund był dzisiaj także Nico Rosberg. FW31 Niemca pokonał okrążenie toru w czasie 1:18,071. Niestety na jednym z okrążeń bolid Niemca wypadł z toru i rozbił się o bandę z opon. Kierowcy nic się nie stało i była to jedyna przerwa dzisiejszego dnia.
Trzeci czas dnia należał do Nelsona Piquet, który za kierownicą Renault R29 był dzisiaj najaktywniejszym zawodnikiem na torze. Brazylijczyk pokonał 128 okrążeń, na najlepszym uzyskując czas 1:18,382.
Od jakiegoś czasu zespół McLaren w testach częściej znajduje się na dole tabeli czasowej. Podobnie było także dzisiaj. Lewis Hamilton jako jedyny nie zszedł czasem poniżej 1 minuty i 19 sekund, sprawdzając jak bolid zachowuje się na długich przejazdach.
Jutro kolejny dzień testów w Jerez.
17.03.2009 17:23
0
Woow, az sie milo patrzy gdy HAmilton jest ostatni ;D
17.03.2009 17:23
0
i ma 1 sek straty xD
17.03.2009 17:25
0
czyżby postęp mclarena, czas 1.19 na długich przejazdach..., zobaczymy, uwierzymy...
17.03.2009 17:33
0
chyba mclaren zamienil sie bolidami z brawn gp ;)
17.03.2009 17:34
0
szczeże mówiac ja w to nie wierzę... :-0
17.03.2009 17:44
0
od tego zasranego systemu punktacji odechcialo mi sie czekac na pierwszy trening w Australii... mam nadzieje ze sie gnojki jakos wytłumaczą z tego kretynskiego pomysłu i podają sensowne argumenty... Ciekaw tez jestem co na to kierowcy i szefowie... mam nadzieje ze jakies wypowiedzi sie pojawia... Wracajac do testow to coz testy jak testy Williams i Renault (wczoraj) pokazali ze GBP to nie zadne cudo na miare MŚ... a FIA lepiej niech sie zajmie dyfuzorem BGP a nie takimi debilnymi pomysłami...
17.03.2009 17:45
0
ja nie wiem czemu sie cieszycie ze McLaren ostatni...ja bym chcial, zeby McLaren byl taki szybki, ze BMW by go w kazdym wyscigu po pit stoppie wyprzedzalo, albo zeby Hamliton zawsze byl 2 a Robert pierwszy, to jest dla niego horror:)
17.03.2009 18:00
0
ciężkie będzie typowanie hehe ;d
17.03.2009 18:08
0
Szczerze mogą sobie tak jezdzic zobaczymy co pokażą w sezonie irytujące jest podniecanie sie wynikami z testów
17.03.2009 18:11
0
Na ultrze jest fajna analiza oczami inżynierów i kierowców
17.03.2009 18:19
0
Była mowa ze dyfuzor BrawnGP może być ak zrobiony że zwiększa docisk tylnej osi. Jeśli to prawda i jeśli takie zastosowanie jest zgodne z regulaminem to realne sa takie osiagi i to BrawnGP może wygrywać w tym roku ;)
17.03.2009 18:22
0
zobaczymy nawet jesli tak moze byc to nie mają kersu wiec inni bedą nadrabiac przewage BGP kersem ale mało to prawdopodobne
17.03.2009 18:27
0
Ja się tak jaralem nowym sezonem , z utesknieniem czekam... ale jak usłyszałem o tych medalach to ... eh... to nie ma sensu !!! Co to za wieśmaki to ustalają ...
17.03.2009 18:30
0
jeden ma na imię bernie drugi max
17.03.2009 18:32
0
1:17 - nagumowany tor + dobre tempo. tak czy inaczej, kozak wynik
17.03.2009 18:36
0
hyba Mclarem jest słaby , albo ukrywają wielką formę , ale myśle , że poprostu jest słaby!!!!!!!!! przecież ostatnie treningi idą mu słabo , chociaż jeździ mistrz świata. ciekawe co będzie w Australiiwyścigu??? wielka tragedia
17.03.2009 18:38
0
nie moge w to uwiezyc McL na samym koncu szczerze tego sie nie spodziewalem czyzby McL po odejsciu Dennisa mial zadyszke jak RENAULT po odejsciu ALO??
17.03.2009 18:43
0
co wy tak narzekacie na te medale? co niby jest w nich złego? lepiej żeby mistrzem był ten kto wygrywa a nie ten kto często staje na podium
17.03.2009 18:48
0
drodzy miłośnicy F1. NIE MA ŻADNYCH MEDALI! Do klasyfikacji generalnej liczą się punkty tak jak dawniej. Tylko ustalanie lidera jest inne: najważniejsza jest liczba zwycięstw!
17.03.2009 18:52
0
Ciekawe co sie dzieje z Maclarenem ale BrawnGP jest naprawde niewiarygodne.
17.03.2009 18:54
0
Ja też nie wierzę w te wyniki oni się tylko maskują. Wieżę w cuda ale nie takie żeby zespół z końca tabeli wykręcał najlepsze czasy, chyba że jeżdżą na oparach ;) to zasłona dymna tych najlepszych. a z tą punktacją to zobaczymy jak z tym będzie wszystko ma plusy i minusy.
17.03.2009 19:05
0
hho-aleś Amerykę odkrył !,wszyscy ,ktorzy choć trochę zainteresowali sie tematem ,to wiedzą ! Nie chodzi o to ,czy medale będą wieszać ,ale o sam system ,a on jest taki jaki chciał Berni ,czyli "medalowy".
17.03.2009 19:14
0
Wierzę,że jeszcze przed Melbourne bojkot nowych przepisów przez kibiców zmusi Mosleya do wycofania się z tej absurdalnej decyzji.Jeśli nie,to nie pojadę na GP Węgier i będę każdego namawiał,żeby nie napychał im kieszeni - może jeśli zobaczą,że im zarobki spadają,to jednak pomyślą o tym,że nie każdy kibic będzie zadowolony z ich decyzji.Co do Buttona - mam nadzieje,że dobrze pojedzie w GP Australii,bo go na podium typowałem.
17.03.2009 19:16
0
N. Piquet wykrecil dzisiaj prawie taki sam czas jak wczoraj Alonso!!!! Pewnie Piquet pokaze w tym sezonie wileka forme:) Albo to jakies ulepszenia w bolidzie.
17.03.2009 19:21
0
BrawnGP najlepsze czasy wykreca na oparach, natomiast Lewis i jego zespół głównie skupiają się na sprawności technicznej bolidu... A ta decyzja Mosleya i całej bandy to myślę że jeszcze nie na "amen".. kompletna głupota!!
17.03.2009 19:44
0
mateusz49rj bez sensu jest Twoje porównanie czasu Piqueta i Alonso, gdyż mogli testować zupełnie co innego oraz tor z każdym dniem staje się coraz bardziej nagumowany. I zostawcie wy tego McLarena:P Pozdrawiam
17.03.2009 20:38
0
A ja wysunę jeszcze ciekawsze źródło wyników BGP. Otóż bolid ten jest zrobiony bez zamiaru użycia w nim systemu KERS. W bolidach tych w tym roku nie ujrzymy tego cudu techniki, nie da się go tam po prostu wstawić. cały balast może być umieszczony w dowolnym miejscu, nie jest przewidziany system chłodzenia, który zajmuje sporo miejsca. Dzięki temu mogli sobie pozwolić na mniejsze wloty powietrza, mniej wydajny system chłodzenia. Przy KERS może nie być jednak warta skórka za wyprawkę. Zobaczymy jednak jak to wyjdzie w praniu.
17.03.2009 21:15
0
FIA sie wogole nie postaralo,bolidy ktore nie beda wyposazone w KERS powinny byc odpowiednio dociążone.
17.03.2009 21:20
0
tomek83f - nie bardzo wiem o co ci chodzi. Według ciebie bolidy z KERS mają ważyć 605kg, a te bez KERS mimo że dysponują mniejszą mocą powinny ważyć np 650kg. To byłoby dopiero chore.
17.03.2009 21:24
0
pz0 605 kg to jest minimalna waga mimo ze bolidy maja niedowage to na pewno przekrocza ten limit jesli beda mialy kers na pokladzie. Wlasnie po to kierowcy sie odchudzaja nie powiedzialem ze maja wazyc 650 kg tylko waga powinna byc wyrownana
17.03.2009 21:31
0
Brawn Gp po raz kolejny pokazało klasę. Również czasy Piqueta i i Rosberga zasługują na uznanie. Hamilton daleko od nich i oby tak dalej!!!
17.03.2009 21:34
0
Ja bym tak sie nie cieszyl za wczasu z tego ze Maclaren jest w tyle,wszystko moze sie bardzo szybko zmienic
17.03.2009 21:56
0
Rekord toru wg. przepisów na lata 2007-08 (silnik 2,4l V8 + opony Bridgestone): 1:17.974s - Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) (14 lutego 2008r.) Czas Buttona: 1:17.844. Nieźle
17.03.2009 22:00
0
Wg f1ultra HAM i PIQ jechali z KERS. Reszta bez. Rożnica na okrążeniu ok 1s. Jerez to umiarkowanie szybki tor, kierowcy to jedni z najlżejszych w stawce. Zyski z KERS: dyskusyjne
17.03.2009 22:11
0
Kimi Rajdkoniem nie wzieles pod uwage tego ze wczesniejszy rekord padl na oponach rowkowanych a nie na slickach
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się